Swedish people!

2011-11-09 | 20:25:34
Jag blir nästan helt galen på svenska människor. I vanliga fall lyssnar jag på musik vart jag än går. Men självklart råkade jag göra sönder mina kära lurar här om dagen.
'
Så igår gick jag runt utan hörlurar och allt var så tyst. Ja visst var det mycket ljud av bilar o grejer. Men på en full buss var det helt tyst. Folk pratar inte med varandra utan man sitter bara och kollar ut genom fönstret. Jag tycker det är så tråkigt att människor är så instängda.
I sommras mötte jag faktiskt en man på busshålplatsen, han skulle till samma ställe som mig men han var inte ifrån Mölndal så han visste inte riktigt vilken buss han skulle ta. Jag föreslog samma buss som jag skulle ta. Jag gick på och satte mig och denne mannen satte sig på en annan plats. Men jag kom o tänka på att; jag sitter själv här o har inget o göra, han sitter där framme o bara kollar ut genom fönstret. Så jag tog mig i kragen och gick fram till mannen och sa att "jag kan ju sitta här o prata med dig istället för att vi ska sitta själva på var sitt ställe". Jag kan säga att mannen var väldigt shockad och hela bussen stirra på mig som att jag vore allvarligt sjuk eller något. Haha men jag hade en mycket trevlig resa och mannen fick sällskap.
Men de jag vill komma fram till är att när jag kommer till USA hoppas jag på att det är så mycket olikt Sverige med just denna sociala delen. Hoppas att det är som alla säger. Att Amerikanarena är så öppna som man får höra om att dom är.
'

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag känner precis samma sak, jag älskar det där med att de är så sociala!



Vill du göra ett länkbyte förresten? :)

2011-11-11 @ 22:04:05
URL: http://jenniferusa.blogg.se/
Postat av: Jossan

Skön du är, asbra gjort :D jag hoppas också på det!

2011-11-14 @ 23:09:40
URL: http://jinthestates.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0