Hur jag får ihop pengar

2011-10-12 | 22:56:21
Julia: "Hur lyckades du få ihop så mycket pengar? har länge velat åka som utbytesstudent men har inte pengar :("
Svar: Nu ska ja försöka mig på ett svar :P
Jag har kontakter, det är egentligen på det sättet jag har fått jobb och pengar. Jag har jobb till och från.
1. Frukostvärdinna; Fick det efter att jag praktiserat två veckor i åttan. (har jobbat där till och från sedan dess men sa nyligen upp mig för jag har tillräckligt med jobb och trivdes inte).
2. Kioskbiträde i golf-kiosk; Syrrans chef's man som äger det. (Jobbar lite då och då under sommaren).
3. Serveringspersonal; Kompis pappa som känner delägaren på restaurangen. (Jobbar fast varje onsdag och varannan helg-> Lördag & söndag).
4. Barnvakt; Kompis, mamma's, arbetskamrat's son (passar jag). (Jobbar lite då och då).
5. Fritidsfröken; Där min mamma jobbar. (Jobbar på lov).
'
Så utan kontakter hade jag inte kunnat jobba som jag gör. Så HUR svarar jag såhär; Jag jobbar och stoppar undan nästan alla pengar jag tjänar, jag stoppar undan pengar jag får i present eller julklapp eller liknande. Jag gillar att jobba så därför har jag inte ont av att att göra det mycket. Eftersom jag har så olika jobb funkar det väldigt bra! Jag får olika lön på alla jobben. Drar även full skatt så jag slipper betala tillbaka pengar. Då kan det va så att jag får pengar istället :P
Jag ska samla ihop 50 000, är en bit påväg :).
Jag ska nu till våren, när jag fyllt 18, söka stipendier :)
Hoppas svaret hjälpte lite? Annars är det bara att skriva så försöker ja på mig det igen ;D

Kommentarer
Postat av: Alexandra Kjellman

Du är duktig som sparar! Vill själv åka iväg men även om jag hade sparat så hade jag inte på långa vägar kunnat få ihop 50.000... :)

2011-10-22 @ 15:06:39
URL: http://alexandrakjellman.webblogg.se/
Postat av: Jennie

Hej,
Hittade din blogg idag och har läst igenom alla dina inlägg. Ville bara säga att du har en väldigt inspirerande blogg och jag älskar hur du alltid låter så glad och positiv!
Nu till saken, detta may sound as a rude question men du skulle samla ihop 50 000, hur långt har du kommit hittills? inget svar behövs, är bara väldigt nyfiken!
Massa lycka till, till dig i Arizona!

2012-06-27 @ 00:41:28
Postat av: Sofia

I wonder, hur söker man stipendium? Skulle bli väldigt tacksam om du kunde svara då jag vill åka men inte har pengar för det idag..

Svar: Sok pa natet! http://stipendier.se/ ar en bra sida om du inte vill leta en massa. Kostar lite men skulle tro att det ar vart det! Tips ar att borja i tid, sa vill du aka om ett ar? Borja nu!
vaiusa.blogg.se

2012-08-15 @ 11:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0