What I'm afraid of? Nothing.

2011-10-10 | 22:54:27
Förra året när jag kom fram till att jag ville åka på utbytesår undrade jag många gånger vad de som skulle åka i år var "rädda för". Så därför tänkte jag ta mig i kragen och skriva lite om vad jag har för farhågor för mitt kommande år. (men vad som övervinner dessa)

* Just nu tycker jag det är lite jobbig att veta att jag ska åka till USA om mindre än ett år då jag har pojkvän.
* Jag är rädd att det sa hända folk jag har kärt här hemma något när jag åker. Att jag inte är i samma land.         Även om det är något jag inte kan styra över är jag ju på andra sidan det stora havet.
* Att jag och värdfamiljen inte ska gå ihop.
Dessa är de sakerna som får mig att tänka efter en extra gång.
Men de övervinner inte alla bra saker jag ser fram emot!
* High school
* School spirit
* Värdfamiljen
* Amerikanska vänner (även ifrån andra världsdelar)
* school sports
* Classes
* Hall pass
* Gula bussar
Behöver jag skriva mer? ;) Tror ni förstår tanken.
Även om jag åker 10 månader till andra sidan den stora pölen finns fortfarande idag vårt kära internet. (skype, facebook mm). Man kan alltid ha kontakt.
Jag kommer få uppleva så otroligt mycket under mitt år i USA, självklart kommer det inte vara en dans på rosor, men livet är inte det.
Jag kommer få så mycket erfarenhet och förhoppningsvis boosta andra till att åka i framtiden!
Äkta vänner finns kvar vare sig jag är här hemma ett år eller i staterna.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är exakt de sakerna jag också är "rädd" för... men som du sa, vänskap/kärlek är starkare än avstånd! :)



SV: Hihi tack! Ja jag åker med Explorius, du också va? :)

2011-10-11 @ 16:24:25
URL: http://jinthestates.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hej, ja jag är med i utbytesstudent 12-13

och ef high school year 12-13 :)

2011-10-11 @ 19:00:14
URL: http://alexandrafredblad.spotlife.se/
Postat av: Eira

Honey, why are you looking forward to hallpasses? ;) they're stupid and really nasty, people bring em to and from bathroom.. you're cute tho

2011-11-13 @ 07:31:06
URL: http://honeyandmoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0