Friendship isn't about whom you have known the longest... It's about who came, and never left your side.

2012-08-14 | 06:59:19
Jag är så lyckligt lottad att ha två föredetta utbytesstudenter som vänner, dom vet verkligen vad det är man behöver när man är i ett okänt land långt utanför sin säkra zon! Tack mina fina vänner. 
 
Jag säger till mig själv att jag ska försöka blogga varje dag men tiden räcker inte till så här blir en summering av de senaste dagarna!
 
I lördags startade jag dagen med att skypa med mamma och pappa, mysigt. Älskar mina fina föräldrar!
Där efter var jag som sagt på möte/heldag med massa andra utbytesstudenter från min amerikanskaorganisation ISE. Vi började kl 10 min kontaktperson. Först var det genomgång av regler och liknande, frågor om vad våra förväntningar var och lite allmänt om året. Därefter åt vi en galet god lunch med grillat och gottigott till! Huset var enormt och även deras utomhus pool så där spenderades större delen av dagen. Vi var ca 20 stycken utbytesstudenter med jag umgicks mest med min utbytesstudent/värdsyster och två väldigt trevliga människor ifrån grannlandet Norge! Vi tjöta om allt möjligt och hade det supertrevligt fram till kl fyra då alla blev upphämtade. Upplevde sandstorm för första gången på vägen hem!
 
Kvällen spenderades på en kinesisk reataurang med v-familjen, galet mycket mat men väldigt god! därefter åkte vi hem, stretchade vilket jag borde göra varje kväll för min dans klass. Därefter somna jag gött!
 
söndagen startade även den med en snabb skyping med päronen! Städning av huset, fimtittande och mathandande. När vi kom hem skulle jag ta ut matkassarna ut bagaget på bilen. Bagageluckan var dock inte helt öppen så jag slår huvudet i den, hade solglasögonen på mig så do gjorde ett fint jack i min panna! Helt underbart när man ska ta yearbook foto på torsdag! Dagen slutade med hemlagad mat av mig och kikande i cosmopolitan! 
Idag har jag varit i skolan, toppade mitt hår hos frissan och hade första badminton träningen! Det var ungefär som uttagningarna förutom att man fick mer uppmärksamhet och det var i två timmar. Dock var mitt huvud inte riktigt med på noterna efter gårdagens smäll så det blev en del missar av bollen, haha! Kvällen avslutades med middag hos en vän till familjen och läxor. Nu blir det sängen som gäller så man orkar upp till skolan imon igen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0