Keep life beautiful

2012-07-31 | 08:31:53
Jag har inte haft en fungerande addapter så har inte kunnat laddat min dator sedan jag kom hit, har inte orkat skriva långa inlägg på mobilen heller så här kommer en summering av förra veckan. 
 
Jag gick i skolan hela veckan, tycker verkligen om alla lärare utom en, det känns toppen! Men det har varit en tuff vecka om jag ska vara ärlig. Komma till ett främmande land, det är galet varmt (30°c på natten och ca 40°c på dagen) och man känner sig som en uppblåst tomat hela tiden. Du kommer till en familj som du inte känner och slängs in i deras vardag. Jag börja på en skola med 3500 elever, i klasser med bara 9 och 10 års elever (jag är 12 års elev). Utbytesstudenter är väldigt vanligt så du blir en i mängden.
 
Säger till alla er som ska åka på utbytes år. Visst en stor skola är super häftigt, men när du kommer hit hoppas du första dagen att du inte sitter själv, att folk är intresserade av dig, att du skaffar vänner fort. Av vad jag märkt på en vecka så är det väldigt svårt på en stor skola. På en liten blir man igenkänd och folk vet vem du är och pratar med dig av nyfikenhet och kanske ovetande om utbytesstudenter. Men nu känns allt så sjukt mycket bättre när man haft en fullspäckad kväll. Tror det är väldigt viktigt att hålla igång och göra mycket saker de första veckorna. 
 
Dagarna för mig förra veckan såg ut så att jag hade skola, sedan sov jag ca 2 timmar, tog en prommenad en kväll med min tyska v-syster, satt o tjöta en hel kväll med mina värd systrar. Detta var vad som hände på varagarna, det blir ganska mycket tid där man bara sitter och tänker, mycket tankar går till dom hemma i sverige. Men fram mot helgen var det full rulle, filmkväll på fredagen, sov dock hela kvällen hehe lördagen spenderades först vid skype sedan firade vi en annan utbytesstudent som bor i närheten. Vi hängde i poolen, käka mat och tjöta. På kvällen va vi även på bio, "Step up: revolution", så galet, sjukt bra film! Söndagen spenderades med shopping och god middag hos några familjevänner!
 
Även idag måndag har det varit skola, känns som att man i alla fall börjat få en morgon rutin. Efter skolan åkte vi runt o kolla på hus, älskar det! Familjen ska antagligen flytta efter att vi har lämnat staterna så de kikar på hus. Käka även idag middag hos samma gäng som igår, sjukt god mat!
 
Skolan nu då. Det är ganska lätt, om man tycker ämnena man har är roliga, vilket jag gör. Dock så är väl inte engelska och historia en favorit, men de är obligatoriska så måste göras. Hade två historia uppgifter förra veckan, förstod hälften av vad jag skulle göra och trodde jag skulle faila stort men lyckades få A på båda. Så hittills är skolan lättare än i Sverige. 
 
Bilder kommer senare, har inte tagit så mycket ännu!

Kommentarer
Postat av: emeliepemeliesmörgåsgurka

det låter som du trivs. tänker på dig mycket! och låt året gå fort. älskar dig!

lite mer uppdatering tack! och bilder, ja det vill jag ha!

2012-07-31 @ 23:44:10
Postat av: Fredrik Branting

Va betyder tjöta? :))

Svar: Det betyder Prata :) (Göteborska)
vaiusa.blogg.se

2012-08-01 @ 20:49:10
URL: http://FredrikBranting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0