Thanksgiving!

2012-11-23 | 20:39:00
Var ju thanksgiving igår. Så vad passar inte bättre än att berätta vad jag är extra tacksam för!
 
Jag är otroligt tacksam för min familj, för att dom har gett mig chansen att åka ett år till USA. För att de har stöttat mig genom alla förberedelser och genom året. Alla mina vänner som har stöttat mig och finns där i vått och tort. Dom visar att vänskap är starkare än distans och tid ifrån varandra. Jag är otroligt tacksam för min värdfamilj som öppnat sitt hem för att låta mig bo här i ett år. 
Jag är tacksam för att jag växt upp i ett samhälle där jag kunnat gå ut och leka med vänner i området utan att behöva ha mina föäldrar hängadens över mig. Att jag kunnat ta kollektivtrafik eller cykla/gå vart jag än vill. Att jag kunnat växa upp i ett fritt samhälle och kunnat bli precis vem jag vill vara. Att jag har haft turen att få se världen när jag rest runt med min familj, att dem har låtit mig växa till en självständig människa och göra mina egna beslut. 
Jag är tacksam för att ha ett hem är i USA och för att jag vet att jag fortfarande har ett hem i Sverige. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0