I'm not perfect. Never have been, never will be.

2012-10-05 | 08:24:00
Sammanfattning av de senaste veckan som vart full rulle från morgon till kväll.
 
Förra fredagen direkt efter skolan åkte jag till IKEA ca 20 min från där jag bor för att möta upp 20 andra utbytesstdenter för en weekend med dem. Vi åkte i två stora bilar och börja våran 4 timmars resa mot Grand Canyon. Vi åt middag på Chillies på vägen, riktigt gött! Väl framme var det faktiskt riktigt kallt haha ca 20 grader tror jag.. Vi bodde på ett mysigt lodge, jag bodde med vå tjejer från norge och en från tyskland. Vi kom fram vid 10 tiden och somnade med en gång. Vi gick sedan upp dagen efter kl 6 för att göra oss klara för frukost och resa mot Grand Canyon. Så kl 9 började vi vår vandring ner för Grand canyon! Helt otroligt vackert var det. Det tog två timmar, 3 miles ner sedan var det lunch. Det var ganska varmt i solen men så länge man höll sig i skuggan funka det fint. 
 
Jag och tre andra tjejer börja vandrigen upp och 1 1/2 timma senare var vi upp. Det var ganska lugnt i början men när vi kom halvvägs blev det riktigt jobbigt då luften blev "tyngre" ju högre upp vi kom. Väl uppe kolla vi på en indian dans sedan vandra vi längs kanten på Grand Canyon, älskar att vara höjdrädd! 
 
När vi var klara vid fem tiden börja vi vår resa mot Williams, staden filmen bilar är inspererad ifrån. Riktigt mysig stad och helt klart den mest Amerikanska staden jag sätt. Vi käka middag på en 60's restaurant, sov på motell med 2 norskor, prata svenska vilket känndes väldigt ovant. En sak att göra det över skype men att prata med någon face to face vart annorlunda. På söndag morgon gick vi upp, käka frukost och gick runt och fotade i staden. 
 
Vid 10 börja vi färde hemmåt. Stannade på ett par ställen så som Flagstaff, otroligt fin stad, blev helt förälskad i den! Sedona, sjukt fint med alla röda klippor. Körde även igenom en skog som såg ut som den ifrån The Twilight movies. 
 
Väl hemma blev det att tvätta och packa om för på måndagen åkte vi hit till Palm Desert. Vi kom hit vid 5 tiden på måndagen och då gick vi direkt för att gymma sedan bada i poolen. På tisdagen åkte vi till Knott's berry farm vilket är ungefär som Liseberg fast mindre. Det var väldigt trevlig, var där från öppning till stägning, blev blöta och super varma i 40°c. När vi väl kom hem gick jag ner till poole  och simmade ett tag, även en sväng i Jacuzzin, underbart! Igår börja dagen med gym, efter det blev det shopping hela dagen. Och idag har jag gymmat och legat vid poolen. Var även på bio, "Hit and run", galet rolig film, mycket bättre än jag trodde den skulle vara. 
 
en lite sammanfattning av de senaste dagarna med full rulle! Här kommer bilder med! Bilderna vill inte vara med mig idag så de får bli små!
Grand Canyon (Bilderna gör inte platsen rättvis, jag tappa hakan när jag såg platsen. även om jag sätt bilder av den tidigare).
Grand Canyon
Efter lyckad vandring
Indian dans.
Grand Canyon
Williams 
Tyska pojkar.
Williams
Flagstaff
Flagstaff
Sedona!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0