The scariest thing about distance is that you're not sure if the person would either miss you or forget you.

2011-12-22 | 00:48:19
Första dagen på lovet och jag kan lova er att det känns underbart.
'
Jag har tänkt lite på dethär med USA resan. Jag och mina föräldrar lägger ut otroligt mycket pengar för att ja ska komma ivåg på denna resan. Jag är evigt tacksam för deras hjälp! Men tänk människor i fattiga länder, de har inte ens råd med mat och vatten.
'
Förra veckan var det Musikhjälpen här i Göteborg, det var verkligen underbart att se ett resultat av människors engagerande!
Jag tycker det känns lite hemskt av mig att ta saker för givet, som mat och vatten. Ovanpå det åka till USA i ett år. Men min tanke är såhär att alla har olika förutsättningar. Jag ska ta vara på min chans och göra det bästa av den och på något sätt, inte kommit på hur än, men göra det lite för dem som inte kan göra en sådanhär resa själva!
*
Det låter säkert helt knas, men jag kommer med en bättre förklaring när jag kommit på någon.



Kommentarer
Postat av: Evelina

Sv: hah taack;) Jag har också tänkt på det där, man borde verkligen uppskatta allting mer, man tar allt alldeles för mycket för givet. Klagar gör man också alldeles för mycket, man borde egentligen bara vara glad att man har mat och vatten, som du skriver;) bara att man lever!

2011-12-23 @ 00:04:22
URL: http://evelinasandstrom.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Precis, rätt inställning ;))

2011-12-23 @ 13:47:55
URL: http://evelinasandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0