Visum ansökan!

2012-06-14 | 00:01:56
Okej jag har nu gjort klart visumansökan och skickat in, de va tusan inte så enkelt!
Började med att fylla i ett dokument på amerikanska ambasadens hemsida (DS-160) därefter var man tvungen att ha ett annat dokument (DS-2019) vilket man fick hemskickat på posten och jag fick igår, som man fick använda för att kunna svara på vissa frågor i dokument DS-160.
*
Efter att fyllt i uppgifter om min själv och om mina avsikter i USA så skulle en bild upp. Inte det lättaste, den ska vara mot en vit vägg, från det senaste 6 månaderna och man ska absolut kolla rakt in i kameran! Så i morse fixade jag mitt förkylda nylle och gick till ericssons foto: resulterade i en bild med röd nos och svullna ögon, men visum foto fick jag i alla fall. När allt var uppladdat på sidan och signerat skickade jag det till ambasaden. Så nu har jag bokat tid med, så den 26/6 kl 08.30 ska jag vara på ambasaden för att gå på intervju, gaah så spännande! Jag och min syster ska åka dit den 25 för att bo på hotell i två nätter, två flugor i en smäll ;)
önskar bara att det skulle vara sommar nu

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag ska också till ambassaden den 26e, så vi kanske ses där! :)) Visst är det du Victoria från facebookgruppen väl? haha.. Tänkte bara kolla om du ville länkbyta? :D

2012-06-16 @ 00:03:33
URL: http://kristinf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0