If you never try, you'll never know

2012-10-10 | 01:12:38
Igår och idag har jag varit på Youth Academy, kommer även vara det resten av veckan. Igår gick vi igenom lite bas grejer och sådär, gick runt i polishuset och såg de olika delarna av det. Det är jag och mina värdsystrar + 10 st 12-13 åringar så igår var jag helt slut när jag kom hem haha. Idag var det bättre, vi var på S.A.U presentation, vilket är de de som arbetar inom SWAT. Så otroligt intressant, fick även demostrerat både igår och idag när de skjutit på olika mål. Jag provade en väst de använder när de arbetar och höll en sköld som ni kan se här nedan, de var inte lätta kan jag lova! Nästan lika stora som mig haha Jag vill även bli polis och helst jobba med FBI eller ngt liknande så detta var riktigt roligt och spännande! 
Hade även föreläsning av en forensics,, Sådan som tar fingeravtryck och liknande vid platser där ett brott begåtts. 
 
Q/A
Frida Om: hej jag, är själv påväg på utbyte nästa år och håller just nu på med allt pappersjobb. Så jag undrar vad du skrev i ditt personliga brev, och hurdana bilder du satt till foto collaget? hoppas du kan ge lite tips :)
 
- I mitt personliga brev skrev jag verkligen från hjärtat. Jag var helt ärlig med allt jag skrev, så som vad jag gör på fritiden, om min familj, jobb, skrev vad mina förväntningar var för året, inte "jag vill resa hela tiden!!" Men Så som, "träffa nya människor, prova nya sporter" Osv. Skriv precis vad du vill att människor som inte känner dig, ändå borde veta om dig och vad du skulle vilja veta om människor du inte känner. Foton jag satte upp va verkligen inga bra tycker jag. Men ett förslag är att sätta upp så nytagna bilder som möjligt,ej för lättklätt, med familj, vänner, djur om du har det, jobbkollegor, kanske i en miljö du trivs i, inte partybilder. 
 
 
clara Om: Är high school i usa som på filmer? Lite klassisk fråga kanske men uppstår cliqsen som är så vanliga med dom superpopulära och nördar etc.
 
Jag pratade med min Amerikanska värdsyster om detta och jag kan verken säga ja eller nej. När fotbolls sesongen är igång så är det fotbolls killarna som är de populära, när softboll kommer igång är det softboll tjejerna som är populära.
Beroende på hur man är som person och vilka man umgås med så är man "populär" eller "ej". I mina klasser känns det som att alla pratar med alla, man kan få en känsla av att vissa är mer populära än andra, men jag har inte sätt det alls lika tydligt som man ser det på filmer.
Jag blev faktiskt väldigt chockad, på ett bra sätt, i min dans klass. Det var en tjej som verka ganska kaxig och som inte verka bry sig om andra. Och en tjej som var utveckligsstörd som vi har i våran dansklass. Denna utveckligstöra tjejen var kvar i omklädningsrummet. Den då "kaxiga" tjejen erbjöd sig att gå och prata med henne och få med henne in i klassrummet. Det jag vill komma till är att Amerikanare är mycket mer hjälpsamma och ser inte ner på personer med hiner på samma sätt som jag många gånger sätt Svenskar göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0