I love bubble wrap.

2013-01-11 | 04:48:55
Nu har skolan börjat igen och det är lite ändringar i schemat igen. Först var vi tvugna att byta historia lärare. Gillade Mr. Peterson som jag hade förra terminen, även om han gav mig a hard time så var han väldigt snäll och trevlig och väldigt bra på att lära ut. Den nya läraren har jag bara träffat en gång men hon värkar väldigt trevlig. Hon är runt 30 och verkar ha ett bra upplägg på lektionerna.
Jag bytte även ut Grafisk Design mot weights. Idag var första riktiga lektionen och det var tugnt efter att inte ha varit på gymmet på 6 månader. Vi har klass 1,3,5 på torsdagar och 2,4,6 på onsdagar, varje klass är 2 timmar lång. Så på dagens lektion börja vi med att hoppa hopprep som uppvärmning. Efter det gick vi in och körde bänkpress. Jag måste helt ärligt anstränga mig för att skriva här på tangentbordet haha o tvätta håret ska vi inte prata om. Efter det gjorde vi:
Skivstång: rep.24/17/5/12/10/8/6/4/2: La på vikter efter hand
utfall med skivstång + vikt rep.12/10/8
squats med skivstång + vikt rep.12/10/8
Jämfota hopp upp på bänk rep.8*3
varannan fot/hopp på bänk rep.8*3
Indianhopp på bänk rep.8*3
 
Efter det avsluta vi klassen med en liten spring runda. Det hela tog 2 timmar så ni kan ju tänka er att de va en del för att vara första dagen! Men jag hade roligt och ser fram emot att bli starkare! haha
Detta var skolans sista lektion. Efter vila i sådär 30 min var det fotbolls träning, självklart skulle vi springa. Vi gick till springbanan och började med enkel jogging ett varv. Sedan:
Runda 1: 1 varv på 1 min 35 sek
Runda 2: 1 varv på 1 min 45 sek
Runda 3: 2 varv på 4 minuter
Runda 4: 100 meter sprint 4 gånger
 
Efter detta hade jag träning i 1 timma och 30 min. Nu ligger jag död i sängen och ska nog sova snart så kroppen får vila upp sig för morgondagen. Då bilr de dans 1 timma, gym 1 timma och träning 2 timmar! Ser konsting nog fram emot det! 
Oj blev visst ett inlägg om bara träning haha Men det är vad som händer här för tillfället, har inte tid för på mycket annat.
Saknar er alla där hemma något otroligt och längar till dagen då jag får krama om er igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0