Sitting next to you, doing absolutely nothing means absolutely everything to me.

2012-08-05 | 18:30:11
Måste säga att Amerikanare är så otroligt "bra" på att ge kommentarer och vara snälla. När jag kom till JFK, New York så hitta jag ingen stans. Men en trevlig man som jobba på flygplatsen följde mig dit jag skulle och vi gick och prata hela vägen, han önska mig en trevlig dag och allting. 
Även tjejer i skolan är väldigt generösa med komplimanger. Som; Jag älskar din svenska brytning, vad fin du är idag, vilka fina örhängen, jag älskar den tröjan osv. Känns så ovant för i Sverige så är det främst ens vänner som ger komplimanger bara sådär. Här är det lärare, elever som man aldrig pratat med helt random människor. Det gör en så mycket gladare och allt känns lättare för stunden.  
 
Igår så var vi ute o käka lunch sedan gick vi i antikaffärer i ett par timmar, hitta massa fint men insåg med en gång att jag inte skulle få med ngt hem till Sverige så jag köpte ingenting :/ Sedan på kvälle så var jag, Kameryn och Nathalie barnvakter till en underbart söt liten unge som bor granne med oss, Jag somna dock kl 20 och vakna igen vid 22 av att vi skulle gå hem. Inget bra att somna så på kvällen för jag vaknade kl halv sju i morse. Dock skypa jag med min fina mamma och syster vilket var väldigt mysigt! Nu ska jag köra igång med mitt inlämningsarbete, jippie! Njut av de sista veckorna på sommarlovet säger jag bara! 

Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Svenskar har mycket att lära om hur man uppför sig ute bland folk;) Jag slutar aldrig förvånas över hur vänliga alla är här!

2012-08-06 @ 04:15:05
URL: http://www.breakaway.se/
Postat av: leif

Nu har Ivan också kollat in bloggen o tycker det ser helt ol ut. Ha de

2012-08-06 @ 11:24:32
Postat av: rebecka

hej, jag funderar på att åka som utbytesstudent till usa och jag har en fråga. hur gjorde du för att tjäna ihop så mycket pengar? har du några bra tips? :D

2012-08-09 @ 14:52:35
URL: http://angres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0