senaste nytt!

2012-07-05 | 02:46:23
Jag tänkte berätta lite om vad som händer nu och så, ska försöka få med alla smaskiga detaljer med ;) Ambassad besöket: jag var den 26/6 på ambassaden för att fixa mitt visum. På morgonen vid sex gick jag upp för att ta tunnelbanan till Sergels torg och möta upp ett par andra utbytisar som också skulle till ambassaden. Vi tog oss till ambassaden och var där vid kvart över sju. Vi var ganska tidiga vilket var bra då kön inte var så lång. Först fick man gå fram till en man som prata engelska och visa sitt pass sedan visa sulorna på skorna??! Därefter gick man igenom en sån säkerhets kontroll som finns på flygplatser. Väl inne fick man en numnerlapp. Först gick man och lämna sina pappe, därefter tog man fingeravtryck och till sist hämta man ut delar av vad man lämnat in i början och prata lite med en dam på andra sidan glasrutan ;) sen var man klar och kunde åka hem.
 
Jag var klar vid 9.15 så de tog 2 timmar allt som allt, snabbt faktiskt! Jag var galet nervös innan att alla papper skulle stämma och om min engelska skulle fungera. (Vissa prata svenska, andra engelska). Men allt gick bra, var inte så farligt som jag trodde att det skulle vara, riktig kul att få prata engelska med riktiga amerikaner. Även om det bara var korta svar och sådär.
 
Möte: Efter ambassaden var jag på möta på Explorius kontoret (alltså i Stockholm). Jag missa förberedelse mötet i maj så fick vara med på uppsamlingen denna dagen istället :) fick höra om allt möjligt så som regler, resa osv. Dock satt jag och hosta hela mötet, kännde mig lite smått störande men men, sorry i alla fall om någon som va där läser detta! På kvällen va ja o syrran på allsång på skansen o vi blev webb tv kändisar! Woho!! Detta var då förra tisdagen, nu är det torsdag vecka 27 och jag åker om 16 dagar! Jag är otroligt förväntansfull och galet taggad på att få komma till USA och framför allt träffa min v-familj.
 
Vad vi det senaste pratat om är tryouts när jag ska komma och sådär. Har inte fått mina flygtider än men hoppas på att få dom snart, hade varit skönt att kunna planera in i det sista! Eftersom jag är en sista minuten tjej har jag inte börjat planera packning o sådär, men de kommer nog snart haha har i alla fall köpt lite av prisenterna men vågar inte säga vad det är om min v-familj Kikar in, men kommer nog lägga upp det när dom väl fått prisenterna! Nu dessa sista veckor ska jag jobba mina sista 3 dagar, kommer sakna mina underbara kollegor och den indiska maten! Vara en sista vecka på mitt sommarställe, bara slappa, åka ut med båten o så :) sedan sista veckan ska jag vara med vänner, packa och helt enkelt fixa med det sista.
 
Jag är just nu inte alls nervös, förutom över att min engelska kommer vara knacklig,, men annars är jag bara förväntansfull över vad som kommer komma under mitt kommande år! Kul om någon orkat läsa allt! Är på landet och täckningen är dålig här så därför får de bli ett långt inlägg! Nu ska jag sova, havet väntar imorgon! God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte lägga upp packlista? :)

2012-07-07 @ 17:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0