High school!

2012-08-01 | 06:15:11
En summering av vad jag har märkt av high school hittills. 
 
Börjar tidigare än svenska skolor; 07.25 am Lektionerna är 56 minuter långa och slutar dagen 2.14 pm 
 
Klockan ringer 5 min innan första lektionen börjar, sedan när lektionen slutar då har man 5 min att ta sig till nästa lektion. Först ringer en kl, är man inte framme då får man skynda sig och vid den sista klockan så är det väldigt bra om man är där annars kan man få en Tardy vilket e typ att man kommit försent. 
 
Det är 40 min lunch och det är en sjut lång kö som man får stå i, sedan gå till det stället med den maten du vill ha. tex: Pizza, taco, kyckling mm. Ja brukar äta taco! Maten kostar ca $3 om man vill ha så man står sig hela dagen. Sedan sitter man ute eller inne, ja sitter oftast ute. Det är precis sånna bord som i filmer som man sitter runt och alla sitter i sina "gäng". 
 
Inte märkt av några direkta gäng annars i korridoren eller så men precis som i alla klasser så är det mycket olika människor. 
 
Man säger alltid sir, mr, mrs eller liknande till vuxna vilket jag lätt glömmer av.. Bara att lära sig! 
 
Klädreglerna är stränga, i alla fall på min skola. Du kan i stort sätt ha vilka shorts du vill men du får inte ha toppar med smalare band än 2 fingrar, man får inte se BH banden och inte heller BHn på sidan även om det är en bandeau BH. Det misstaget gjorde jag första dagen och blev dresscoded. Dock behövde jag inte gå till "the office" för det var första dagen och jag var ny. Sjukt jobbigt kan jag lova! 
 
Vad man gör under klasserna är lite olika. Bytte engelska lärare idag så i den nya engelska klassen kolla vi på film, ece gick vi igenom graviditets stadiumen (Selma, du vet att ja kan allt detta redan ;) haha), graphic design jobbar vid med Photo shop och jag tycker det är galet roligt! Dansen dansar vi och tar lite noteringar, sports medicine så är det mycket teori men det är ändå ganska enkelt och i historian pratar vi helt enkelt om historia och jag hänger med på hälften men det känns ändå som att det går bra. 
 
Just a tiny bit of how the American high school is. 
 

Kommentarer
Postat av: selma

hahah, då kunde du ju glänsa med dina kunskaper, verkligen ditt område ;) puss på dig vännen, ta hand om dig! <3

2012-08-01 @ 12:13:02
URL: http://selmac.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0