Take me to the ocean

2012-08-26 | 05:52:00
Igår hämtade min v-mamma oss efter skolan för att åka hem o käka. Skippade träningen igår, istället åkte vi till en veninna till min v-mamma som bor typ en timma bort. Körde förbi Chick-fil-a, dom adra köpte mat men jag körde på en stor Dr pepper, känndes så himla amerikanskt på ngt sätt att köra genom drive through för att köpa dricka sedan köra långt med bilen, kanske bara jag som tycker det haha Väl framme så var det "ljus-party", man kunde alltså köpa doft ljus. Jag o mina v-systrar satt mäst och tjöta innan vi satte oss i bilen hem igen, trevlig kväll!
 
Idag Vakna jag sent, skypa med mamma och pappa, även min fina vän Jossan som jag inte pratat med sedan jag åkte hit, helt galet! Riktigt kul att få höra hennes röst igen, skönt att den lät likadant som innan ;) haha Tog min dagliga helg-power walk och 100 sittupps.
Jag och Josefina sista dagen vi sågs innan jag åkte <3
 
Efter detta var det dags att göra iordning sig och ta på sig svarta kläder. Jag var nämligen på begravning idag. Vad man kanske inte tänker på innan man åker är att det faktiskt är en vardag här med, att människor som familjen känner dör precis som det kan hända oss i vårat hemland och med dem vi känner. Känner att jag i alla fall kan dela med mig av min upplevelse av det.
Först åkte vi till ett kapell där det var massa bilder på personen som gått bort, glad musik för att glädjas för personen. Därefter var det tal från vänner och bror till den som gått bort. En man talade om hur viktigt det var att sötta familjen och tänka på personens liv med glädje och försöka skjuta bort tankarna på varför det hände. Vad jag kännde var en stor skillnad ifrån de begravningar jag varit på i Sverige är att här pratar de mer om familjen runt om, roliga minnen med personen, de spelar glad musik och inte massa psalmer som det oftast är under Svenska begravningar. De spela faktiskt bara en låt under själva "cermonin". Efter detta åkte vi hem till familjens hus som var fullsmockat med människor, MASSOR med mat och galet stora och super goda tårtor. Man satt och prata om allt möjligt och det känndes som att det var en possitiv stämning på ngt sätt. Alla pratade och skrattade, inte det tysta viskandet och de ledsna minerna som det lätt kan bli, vilket jag tycker känndes väldigt possitivt och skönt :)
Jag kommer troligtvis ha tid imorgon (Söndag) att svara på frågorna jag fått, ska bli jätte roligt att läsa igenom kommentarerna! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Saknar dig hur mycket som helst, mitt hjärta. Ska bli bättre på att följa dig här! Du är väldigt duktig på att skriva. Puss!

2012-08-29 @ 22:06:10
Postat av: Jossan

Saknar dig hur mycket som helst, mitt hjärta. Vad duktig du är på att skriva, ska bli bättre på att följa dig här! puss

2012-08-29 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0