5 månader

2012-12-21 | 18:27:06
Idag är det min 5 månaders dag i Arizona. Alltså har halva året sprungit förbi. 
Jag kan inte förstå att det redan har gått 5 månader sedan jag lämnade Sverige. Jag haft en händelserik, spännande, jobbig, rolig och allmänt "berg och dal baning" höst. Att komma till ett land där du inte känner något. Att vara 18 och "vuxen" i det landet du kommer från och sedan behandlas som en 15 åring e ganska svårt att anpassa sig till. Men det är ju kulturen och levnadsättet man ska anpassa sig till och det har jag fått göra öven om det varit tufft emellanåt. 
Men jag har också gjort så mycket roligt! Alla Assemblies i skolan, Homecoming, Badmintonen, resor jag gjort med värdfamiljen, Grand Canyon resan med organisationen, alla fina människor jag träffat, skolan över lag och självklart fotbollen som jag hållt på med det senaste. Det är så otroligt svårt att förklara hur livet i Sverige skiljer sig från livet här i USA.  
 
Idag ska jag och min tyska värdsyster ut och handla de sista julklapparna innan julafton! 
Jag och min tyska värdsyster på Homecoming i September. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0