Flygresan!

2012-07-22 | 19:37:08
Nu sitter jag i mitt nya rum och har precis vaknat, bara jag och den andra utbytesstudenten som är vakna. 
Flygresan började med att jag flög från Götborg till Bryssel, på planet träffa jag en riktigt pratglad man så vi tjötade hela vägen. I bryssel så gick allt bra, gick från ena gaten till den andra och vidare till JFK, New York. På planet hade dom TV så jag spendera dom 8 timmarna framför film och bok. Jättegod mat fick man med! Man fick fylla i lite papper på planet om var man va ifrån och vart man skulle och även för mig som ska studera fick jag fylla i saker om mitt visum.
 
När jag kom till JFK fick jag ställa mig i en extremt lång kö för visum och var nästan orolig att jag inte skulle hinna till mitt flyg! Men det gick ganska snabbt, 40 minuter.. Sedan fick jag hämta mitt bagage och checka in det igen. Efter det skulle jag ta mig från terminal 1 till 7. ingen aning om vart jag skulle för de va inga riktiga skyltar, eller jag såg inga i alla fall :P Men frågade en jättetrevlig man som jobbade på flygplatsen som följde mig hela vägen. Väl framme på terminal 7 fick jag gå igenom säkerhetskontroll, fick ta av mig skorna och allt! 
Flyget till Phoenix börja bra, men det var en storm i Phoenix så flygplatsen var stängd. Efter att flugit runt i 1 och 1/2 timma flög vi till Albuquerque för vi var tvugn att tanka. Efter ca 30 min vände vi tillbaka till Phoenix flygplats då dom hade öppnat igen. 
 
På flygplatsen träffade jag min V-familj, Melissa (v-mamma), Kameryn (v-syster) och även min LC var där! 
Sedan kom Nathalie och vi åkta hem till huset, satt och tjöta lite sedan dök vi i säng. Idag ska vi ba ta de lugnt och fixa lite grejer. 
 
 

Kommentarer
Postat av: paula

Åhhh vickan!! Hur har du det??? Jag är glad att du har kommit fram ordentligt, men nu vill jag höra allting! Och lycka till på din first day of high school tomorrow, kommer bli hur bra som helst! LOVE<3

2012-07-22 @ 21:19:53
URL: http://psintheus.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej! Jag råkade komma in på din blogg av en ren slump och blev genast glad över att se att det även finns andra svenska i Arizona. Jag kom hit som en au pair för en månad sedan och bor i Scottsdale! Gillar din blogg!

2012-07-24 @ 06:46:59
Postat av: Theres

Låter som att du klarade flygresan galant , vilket jag inte alls tvivlade på. Ser fram i mot nästa inlägg . Puss å kram

2012-07-24 @ 09:37:36
Postat av: Sandra - Breakaway

Åh, så spännande :) Jag kommer ihåg första gången jag landade i USA och allt var så nytt.

2012-07-24 @ 21:44:20
URL: http://www.breakaway.se/
Postat av: Anna

Va skönt att du är framme ordentligt! Hoppas att du kommer trivas bra hos div v-familj.
Stora kramar från Kjellstorparna. <3

2012-07-24 @ 22:41:54
Postat av: Anna

Åååååhh va skönt att du är framme ordentligt! Fint att flygresa m byten å allt gick bra trots lite "strul". Duktiga du!!!
Hoppas att du kommer trivas bra hos din v-familj.
Stoora kramar från Kjellstorparna! <3

2012-07-24 @ 22:49:21
Postat av: Eira

JAG VILL HÖRA ALLT!! Hoppas du har det hur bra som helst tjejen. Älskar ju dig du vet :)) puss

2012-07-25 @ 01:03:31
URL: http://dreambucketlist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0