All it takes is 1 song to bring back 1000 memories.

2012-11-13 | 03:15:46

Idag har det varit Veterans day och ledighet från skolan, riktigt skönt!

Hemma i Sverige la jag mig alltid sent om skolkvällarna och ännu senare på helgerna, man sov länge och sent och låg i sängen hela dagen om man kände för det. Här är det så anourlunda. På skolkvällar lägger jag mig vid 9-10 allra senast vid 11. Går upp till skolan vid 6, fortfarande trött även fast jag sovit 8 timmar. På helgerna är jag super trött och slocknar vid 10-11 och vaknar dagen efter vid 7-8.30 på morgonen! Helt galet är det.

Men jag tror det är för att det alltid är full rulle här. Jag går i skolan 07.24am till 2.14pm därefter har jag träning i 2 timmar, hem o göra läxor sedan e kl redan 8pm och man är helt slut. Men på helgerna är jag ändå alltid rastlös! Om jag vaknar tidigt vid 7, som jag alltid gör brukar jag gå ut o springa/power walka, städa om det behövs, måla naglarna, skypa och bara sysselsätta mig massa saker tills de andra vaknar vid 11 tiden.. Aldrig är det så att jag stannar i sängen hela dagen o bara degar som hemma i Sverige.  

Funderar starkt på om jag kommer hålla mig såhär när jag kommer hem eller om jag kommer gå tillbaka till min gamla dagsrytm,, återstår att se! 

Dock ser dessa rummen riktigt inbjudande ut! Något att försöka få till i mitt rum i framtiden! 

 

Q&A

Madeleine Hutchinson

Skönt att vara lite ledig. :)

Ny på din blogg och jag önskar dig all lycka i USA. Hur länge har du varit där nu?!

- Vad roligt att du hittat hit! Och tack så mycket! Jag har nästa onsdag varit här i 4 månader! Tiden går så galet fort här kan jag lova. Lycka till själv och hoppas du får komma hit till USA snart!

 

Anonym

MEN, vad saknar du för svenskt godis?? Vad saknar du för jul?

Kramis

- Haha jadu, jag saknar marabou, lösgodis (även det som inte är choklad), bilar, tutti frutti exotic. Hederligt lösgodis! 

 


Kommentarer
Postat av: Isabella

Hej! Har läst din blogg lite till och från sedan du startade den. Älskar verkligen att läsa olika utbytesbloggar då jag själv ska iväg snart. :)) Vill inte verka oförskämd eller så, så du får välja om du vill svara, men jag undrar varför in vän Eira har tagit bort sina bloggar?

Sen, Vad har du för tips till blivande utbytesstudenter när man väl kommit till vlandet? Vore som sagt superglad att få svar på frågorna. Ha det toppenbäst!

2012-11-13 @ 16:19:09
URL: http://www.alwaysandbelieve.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0