Sometimes all you really want to hear is "I'm proud of you"

2012-10-21 | 23:51:00
Idag är det tre månader för mig i USA. 
 
Sedan jag kom hit har jag inte kunnat vara mig själv till 100%. Det är ett helt annat liv här jämfört med i Sverige, självklart hade jag räknat med det. Men när man får höra att man är för känslig, att man inte kan anpassa sig ordentligt, det är jobbigt. Jag fick höra att jag var för kännslig, för att jag brydde mig om vad folk sa till varanda. Jag tog illa upp och ville inte tollerea vad jag hörde. Men jag måste anpassa mig till vardagen jag lever i, och det har jag fått göra. Det har inte varit lätt att inte kunna bete sig som sig själv, att alltid behöva hålla tillbaka. Men ibland får man ta den smällen. 
Jag har gått från en person som svarar på frågor hur dumma dom än är, erbjuder min hjälp även om det är småsaker som inte alls behös någon extra hjälp till. Men det uppskattas många gånger inte här. Jag har gått till en person som ibland svarar otrevligt på frågor. Gör saker när jag blir tillfrågad men erbjuder inte min hjälp lika ofta till andra.
 
Jag tror det är för att man kommer till ett helt nytt ställe där man inte känner någon. Man blir så himla liten utan människor man känner sig säker med och som stärker en vid sin sida. Innan jag kom hit bestämde jag mig för att jag skulle vara mig själv till 100%, representera ett bra Sverige. När man känner sig svag är det så himla mycket lättare att bara rätta sig in i ledet än att sticka ut. 
 
Men jag har bestämt mig att jag ska hitta tillbaka till den personen jag var innan jag kom hit och visa mitt rätta ja till den förmågan jag kan. 

Kommentarer
Postat av: Annie

Tack! Jag känner igen mig så mycket! Jag är just nu i Minnesota och för mig har det varit likadant. Man vill vara samma som i Sverige, med samma självförtroende och allt sånt. Men det är svårt när man inte känner någon så pass bra som man kan luta sig tillbaka på och känner sig så trygg med som ens vänner och familj hemma, och så går språket upp och ner. Man blir mindre, även fast man drömt om att bli större. Fast det kanske man blir, bara att det tar ett tag innan man ser det! :)

2012-10-22 @ 06:28:52
URL: http://usannie.blogg.se
Postat av: Eira

Crap I sent you a comment but I don't know if you got it. Did you?
Love

Svar: No I didn't, you're very welcome to send it again <3
vaiusa.blogg.se

2012-10-22 @ 13:17:13
URL: http://revealin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0