Sometimes crying is the only way to feel better

2012-10-31 | 04:39:46

  
Kan börja med att jag igår glömde berätta att det redan är 100 dagar för mig här i USA!

 

 
Idag var andra dagen av fotbolls uttagningen! Vi hade även olika stationer idag.
 
  • Direktskott: Gick inte precis bra, men det är inte direkt min starka sida.
  • Lägga upp bollen med en touch sedan skjuta: Gick faktiskt bättre än jag trodde det skulle göra så känndes väldigt bra!
  • Trixa med bollen: Gick allt bra!
Slutligen spela vi match, jag spelar försvar och fick tyvärr inte bollen särskillt mycket. Men det var galet roligt att spela fotboll igen! Mina problem knän känndes toppen efteråt så det känndes väldigt skönt!
 
 
Q&A  


linnea 

Hej! Jag ska åka iväg till usa som utbytesstudent nästa år, och är just igång med att skriva brev till min familj och allt det där, och jag har några frågor. Ska man skriva brevet formellt eller informellt? Ungefär hur långt ska brevet vara och kan du ge några exempel på 


- Här kan du se mitt svar på vad jag tycker man kan ha med i det personliga brevet  Jag tycker det ska vara en ballans mellan Formellt och Informellt. Du behöver inte dela med dig om hela ditt liv, men du ska bo med dem ett år så det är väldigt bra om de vet saker om dig. Tror mitt brev var en A4 sida.


 

 

Annie 

Tack! Jag känner igen mig så mycket! Jag är just nu i Minnesota och för mig har det varit likadant. Man vill vara samma som i Sverige, med samma självförtroende och allt sånt. Men det är svårt när man inte känner någon så pass bra som man kan luta sig tillbaka på och känner sig så trygg med som ens vänner och familj hemma, och så går språket upp och ner. Man blir mindre, även fast man drömt om att bli större. Fast det kanske man blir, bara att det tar ett tag innan man ser det! :)

- Jag tror som du säger att man blir större. Det tar tid men i slutet av detta året tror jag på att jag kommer ha vuxit och lärt mig otroligt mycket som person även om det inte känns så just nu.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0