Hur var egentligen USA?

2014-08-07 | 03:10:18
Hejsan. Alltså augusti 2014 nu, jag kom hem från USA Juni 2013. Jag tänkte jag skulle summera lite hur mitt år i USA var, sådant jag inte tog upp när jag var där osv.
 
jag slutade skriva efter min USA resa då jag inte hade någonting speciellt att skriva om, jag var äntligen hemma.
 
mitt år i USA var väldigt tufft/jobbigt men självklart med roliga inslag. Jag hst skrivit om det roliga här i bloggen men kommer nu till det som var väldigt jobbigt under mitt år i USA.
 
Jag var störtkär I en kille här i Sverige och jag hade svårt att få bra vänner under mitt år i arizona. Jag är en väldigt social person annars men fick bara inte till det. Efter att ovan på detta ha svårt med sin värdfamilj gör livet ganska tufft. att bo på andra sidan Atlanten utan något slags skyddsnät som vänner och familj tär på en. Jag var ensam där men hade otroligt mycket kärlek från familj och vänner i Sverige.
 
min räddning under mitt år i USA blev träning. Jag gick i dans i skolan samt gymklass, spela fotboll efter skolan samt träna i stort sätt varje dag på fritiden. jag skrev upp allt jag åt och gjorde detta för att avlägsna tankarna från allt som jag ansåg vara jobbigt. 
 
När jag kom hem från USA var jag ganska nerbruten Men så otroligt stolt över mig själV! Jag hade klarat ett helt år som utbytesstudent Med massa roliga minnen men med en jobbig vardag. När jag kom hem behövde jag bygga upp mig själv ingen, komma ifrån känslan av panik som jag fick varje gång någon gjorde någonting högljutt i hemmet men också utvecklas som person med det jag lärde mig i USA. 
 
Vad jag främst tagit med mig från mitt utbytesår, som jag själv vet om, är att jag inser att man kan inte bry sig om alla och vara alla andra till lags. jag mår så mycket bättre nu för jag har satsat på att vara den person jag är och om någon inte kan acceptera det kommer jag inte lägga energi på att försöka få den personen att tycka om mig. För jag är den jag är, jag kommer inte ändra mig för någon annan. 
 
USA var otroligt häftig. Och jag ångrar inte alls att jag åkte dit, jag skulle göra det ingen. (Dock är jag inte säker på om jag gjort det om jag vetat att det skulle bli så jobbigt som det faktiskt blev). Men man tar lärdom från allting man går igenom i livet, detta var en av mina stora läxor. 
 
Jag har under det senaste året tagit studenten och blivit sambo, lagt på mig något kilo och äter precis som jag vill; men jag mår bättre än jag gjort på länge. 
 
Ta hand om er och gör det som känns rätt för Dig, inte för andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0